Välkommen till din hyresgästsida!

Här hittar du all den information du behöver för att trivas hos oss och få en smidig och bekväm upplevelse som hyresgäst.

För hyresgäster

Vi vill att alla våra hyresgäster ska trivas hos oss och strävar alltid efter att hålla högsta kvalitet i vårt dagliga arbete så att ni som hyresgäster ska få bästa möjliga service.

På denna sida har vi samlat praktisk information och instruktioner som berör dig som hyresgäst, kontaktuppgifter och vanliga frågor och svar.  

Behöver du ett mötesrum?

Vanliga frågor och svar

Är det något i lokalen eller fastigheten som inte fungerar som det ska?
Vänligen kontakta din lokala Site Manager/Service Manager.

Har du problem med några av våra digitala lösningar?
Vänligen maila support@firstoffice.se.

Kontakta Corems hyresadministration vid frågor rörande hyresavier eller fakturor.
Email: hyresadmin@corem.se

FirstOffice har digitala lås på majoriteten av sina anläggningar. För access till fastigheten, lokalen och ditt kontorsrum behöver du behörighet till Parakey. Mer information om Parakey och hur du använder appen finner du här, https://help.parakey.co/sv/.

Är du hyresgäst på en anläggning med traditionella nycklar eller digitala nycklar med en annan leverantör än Parakey vänder du dig till din lokala Site Manager vid frågor.

FirstOffice har inbrottslarm på majoriteten av sina anläggningar. Vid frågor kring larmets funktion, tider mm vänd dig till din lokala site/servicemanager.

Samtliga av våra anläggningar är försedda med utrymningslarm, skyltar och brandsläckare. FirstOffice personal gör egenkontroller 1 gång per kvartal.

Upptäcker du att någon av ovanstående saknas på din anläggning, vänligen kontakta din lokala Site Manager.

Tack för att ni tar brandsäkerhet på stort allvar och tveka inte att ta kontakt med oss om ni har funderingar kring ert brandskydd.

Hos FirstOffice ingår Wi-Fi på samtliga av våra anläggningar. Inloggningsuppgifter finner du på skärmarna runt om på anläggningen samt i konferensrummen.

FirstOffice använder sig av Evoko för bokning av konferensrum.
Här finner du användarmanual för bokning via webb och mobil.

Boka konferensrum här

Manual – Evoko bokningssystem

Manual – Evoko mobil app

Som hyresgäst och medlem hos FirstOffice får du fri tillgång till arbetsplatser på samtliga orter där vi är verksamma. Om du vill utforska vilka kontorshotell vi erbjuder denna tjänst och komma i kontakt med våra Site Managers på de olika orterna, scrolla ner på sidan.

Du har även möjlighet att lägga till Extra medlemskap för 1 595 kr/mån för dina kollegor. Genom att teckna Extra medlemskap får dina kollegor tillgång till alla förmåner som FirstOffice erbjuder och kan dra full nytta av dem. Ett Extra medlemskap är personlig.

Extra medlemskap

Som hyresgäst och medlem hos FirstOffice får du fri tillgång arbetsplatser på utvalda kontorshotell på samtliga orter där FirstOffice är verksamma.  Ditt medlemskap är personligt och gäller för dig som hyresgäst när du besöker en annan ort eller annat kontorshotell.

Till höger hittar du vilka orter och kontorshotell som ingår i ett Extra medlemskap.

En extra växel för energibesparing

FirstOffice tillsammans med moderbolaget Corem har alltid arbetat med energibesparing och driftoptimering i våra lokaler.
Det är ett arbete som visat väldigt fin effekt och vår låga energianvändning för oss till en av de bästa i fastighetsbranschen. Här är våra bästa tips på hur ni är med och bidrar till att skapa energieffektiva och klimatsmarta lokaler.

Några tips

  •   Stäng av apparater som skärmar och datorer i era kontorsrummen när de inte används
  •   Kom ihåg att släcka lampor vid hemgång
  •   Spola inte vatten i onödan och försök att alltid köra diskmaskinen full
  •   Dra ut laddaren ur vägguttaget när den inte används
Kontorshotell Kopparhusen Reception

Offertförfrågan

FirstOffice